dimecres, 2 de març del 2011

"Sento els colors que porto i l'escut que defenso"

Carla és una jugadora molt habilidosa (Foto: Pedro Salado)

Carla Ucero és una jugadora sabadellenca, de només 19 anys, que ja porta sis temporades al Centre d'Esports Sabadell. La veureu gairebé sempre jugant d'extrem, robant pilotes, donant assistències a les companyes i tornant boja a la defensa rival.

Com vas començar en això del futbol?

Vaig començar als vuit anys jugant al Can Rull que pertanyia al Futbol Sala del Sabadell i vaig estar-hi un parell d'any només. Als catorze ja trobava a faltar el futbol i va ser quant vaig arribar al Sabadell. Per edat hauria d'haver jugat a la categoria cadet, però vaig tenir la sort de quedar-me des del primer moment al primer equip i això em va ajudar molt a aprendre. I des de llavors fins ara, sis anys ja.

Què és per tu jugar al Centre d'Esports Sabadell?

M'agrada molt representar a l'equip de la ciutat on vaig nèixer perquè sento els colors que porto i l'escut que defenso.

Què creus que li falta a aquest equip per estar a la part alta de la classificació?

Individualment la majoria de jugadores ja tenim experiència futbolística, però a nivell d'equip encara ens falta més temps per conjuntar-nos. També crec que ens fa falta més precisió en el gol i potser buscar una davantera, ja que portem bastant de temps sense l'Anna Aranda per lesió i això ens ha perjudicat.

Ets una extrem ràpida i amb molta bona precisió en la passada, però prefereixes fer un passi de gol o ser tu la que els marqui?

No em puc queixar de la meva velocitat, però tampoc sóc de les més ràpides de l'equip. Tampoc sóc una jugadora gaire golejadora. Tot i que la gent es queda amb qui marca els gols, per a mi és més important una bona passada i donar mig gol fet. D'assistències si que en dono més sovint. Així que prefereixo fer un bon passi.

Creus que a Sabadell es valora prou el futbol femení o creus que hi falta alguna cosa més?

Crec que cada cop es valora més el futbol femení, però mai estarm en igualtat de condicions amb el masculí. També penso que això pot estar condicionat a la categoria en la qual et trobis. Suposo que quant el Sabadell jugava a Superlliga es valorava molt més que aquests anys que estem entre Segona i Primera Catalana.