dijous, 6 de gener del 2011

"Tot i jugar al Lleida vull que diumenge guanyi el Sabadell"

Aquesta és la segona temporada que la sabadellenca juga al Lleida

@rlekinats.com segueix entrevistant a gent relacionada amb el Sabadell i avui ho hem fet amb Georgina Vila. Una noia de només 20 anys que després de jugar al Futbol Base Femení i al primer equip, ara juga al Lleida i viurà el partit d'aquest diumenge d'una manera molt especial. No només ens ha parlat d'aquest encontre sinó també de com li va per la Terra Ferma, com veu el Sabadell i si tornarà o no a vestir la samarreta arlequinada.

Una sabadellenca i exarlequinada jugant al Lleida. Com és això?

Així és. Tot va començar fa ara ja uns 3 anys, just quan jo vaig acabar el batxillerat aquí a Sabadell. Durant aquell estiu van sortir les places de les universitats i em van assignar una plaça a l’INEFC de Lleida. Tot i això, i després d’arribar a un acord amb el tècnic d’aquell moment, Gerard Taulé, vam decidir que entrenaria els divendres i a jugar el cap de setmana, ja que jo durant la setmana estava a Lleida i m’era del tot incompatible ser aquí durant la setmana. Finalment, després d’un any, vaig veure que aquella situació no era la més correcta i vaig decidir fitxar pel Lleida per tal de poder entrenar durant tota la setmana i tenir l’opció de jugar a una altre categoria.

Vas estar uns quants anys al Sabadell i vas començar jugant de portera per acabar de davantera i fent molts gols.

Vaig arribar al Sabadell a la temporada 2003-2004, i va ser al principi de temporada quan vaig decidir fer de portera. Primer a futbol 7 i la següent temporada ja a futbol 11. Durant l’època de portera vaig aprendre molt, fins i tot anava a entrenar amb l’equip de Superlliga. Però com molt bé has dit, vaig acabar fent de davantera. Malauradament vaig patir una lesió a un dit de la mà, i per tant, no em podia posar de portera. Tot i això, jo volia seguir jugant i li vaig demanar a l’entrenador de jugar de davantera i així seguir estant amb l’equip. Va ser durant el partit contra l’AEM Lleida, precisament, que vaig fer el meu primer. A partir d’aquell moment vaig tenir clar que no volia tornar a jugar de portera i que volia ser jugadora de camp.

I finalment, acabes marxant a Lleida per jugar a Lliga Nacional. Com et va per la Terra Ferma, continues fent tants gols?

Crec que jugar a la Lliga Nacional és una molt bona experiència. Al principi vaig notar molta diferència, ja que venia de jugar a Segona i Primera Catalana, i de tenir a la lliga partits fàcils i d’altres una mica més igualats, a jugar a Nacional en el qual hi ha molta igualtat entre els equips i la majoria de partits tot es decideix per un o dos gols d’avantatge, com a molt. Això va provocar que no fes tants gols com al Sabadell, però m’ha servit per altres coses com ara aprofitar cada ocasió o error del rival, a deixar-ho tot durant l’entrenament per tenir un lloc el diumenge a l’onze titular...

Suposo que estaràs assabentada del partit d'aquest diumenge (9 de Gener) entre Lleida i Sabadell. Segueixes el futbol de Segona B?

I tant que sé que diumenge hi ha partit! Si t’haig de dir la veritat, no segueixo gaire el futbol de Segona B en directe. És una llàstima, però amb el Lleida també juguem els diumenges a la tarda i per tant em coincideix sempre, ja sigui veure els partits al Camp d’Esports o a la Nova Creu Alta. Tot i això, cada diumenge al vespre em miro la crònica de la Ràdio i d'@rlekiniats.com per tal de saber què ha fet el Sabadell.

Aniràs a veure el teu especial "derbi"? Si no existissin els empats qui voldries que guanyés?

Intentaré anar després del meu partit. Ha donat la casualitat que nosaltres també juguem a casa i ho fem a les 4 de la tarda, just quan acabi aniré al Camp d’Esports i amb una mica de sort veuré la segona part sencera. És difícil decidir entre el Lleida i el Sabadell. El Lleida és el meu equip actualment, però crec que em decantaria pel Sabadell. Tot i això, cal dir que els dos equips han fet una bona primera volta i crec que aquest any no hauran de patir.

Tornaràs algun dia al Sabadell? Té futur el futbol femení a la ciutat?

Jo crec que algun dia tornaré al Sabadell. El meu pensament és tornar aquí quan acabi la carrera i de ben segur que voldré seguir jugant a futbol, així doncs, pot ser que torni a jugar al Sabadell. Pel que fa el futbol a la ciutat, crec que sí que té futur. S’estan creant equips de futbol i sembla que els clubs mostrin més interès pel futbol femení. Malgrat tot, crec que s’hauria de fer un esforç encara més gran per intentar tornar tenir un equip al nivell que estava abans i d’aquesta manera que el futbol femení estigui molt més reconegut.