dimecres, 14 de març del 2012

"Des de 1995 porto esperant el partit d'aquest dissabte"

'Rebote' amb una de les seves darreres adquisicions

Com ja sabeu, aquesta setmana visitem el Nuevo Colombino per enfrontar-nos al Recreativo de Huelva. Un partit que José Luís Martínez 'Rebote' porta esperant més de 15 anys. Dissabte serà un dia especial per ell i avui ens explica les sensacions que té i com ho viurà.

Per la poca gent que no et conegui, qui és José Luís Martínez 'Rebote'?

Rebote és un carter, dibuixant i arlequinat. Les tres coses es poden cambiar d'ordre perfectament. Porto a Trigueros des de juny de 1995. La nostra idea no era venir tant al sud, però la meva sogra es va enamorar d'un natiu i parlan-t'ho amb la meva dona vam decidir demanar el trasllat.

Ens podries explicar d'on ve el sobrenom de 'Rebote'?

Lo de 'Rebote' ve de l'època de la moguda juvenil de primers de la dècada dels 70. En principi el meu sobrenom era 'Pivot' perquè era la meva posició quant jugaba a bàsket, però com que hi havia un amic argentí al que anomenàvem 'Pive'... Em van preguntar que és el que feia el Pivot i jo, ingenuament, vaig respondre que, principalment, agafar rebot i en això em vaig quedar. Al principi no em va fer gaire gràcia, però després ho vaig anar asumint i és com m'agrada que em diguin els meus amics.

Quant temps portes esperant un partit com el d'aquest dissabte? Com ho viuràs?

Doncs des del mateix juny de 1995 que vaig venir cap aquí. Creia que l'espera no es faria tant llarga, però s'ha allargat d'una manera... Per mi serà una veritable festa i, a més, rebre els amics arlequinats que es desplacin des de Sabadell fins aquí serà un alegria màxima.

Vius en un poble petit com Trigueros, hi ha 'piques' entre els veïns pel partit?

La veritat és que no gaire. Aquí la gent és com a tot arreu i els 'piques' són entre culés i madridistes. La resta ens portem molt bé, ja siguin cadistes, bètics, recreativistes...

Sabem que tens el hobbie de coleccionar tot allò relacionat amb el Sabadell. D'on et ve aquesta afició? Alguna peça que no hagis pogut aconseguir i et faci especial il·lusió?

L'afició em ve des de molt petit. Sempre m'ha agradat coleccionar coses. Ja fossin còmics, soldadets, cromos... Últimament he aconseguit peces que eren de les més estimades per mi. Primer l'escut de plàstic que sortien a les pipes Churruca (1966) i, després, les xapes de Pepsi (1968) amb jugadors serigrafiats en el seu interior. Potser l'última peça que completaria la meva col·lecció seria un vestit de l'equip que em van regalar un any per Reis. Si algú em pot aconseguir a MAFISA un dels anys 60... Tinc un vestit del València de la mateixa casa i època però, clar, li falten els quadres.

A la primera volta, el Sabadell va guanyar al Recreativo a la Nova Creu Alta, com veu el partit al Nuevo Colombino?

Ho veig difícil perquè el Recre està fent una segona volta molt bona, però espero que els hi afecti el canvi d'entrenador i poguem vèncer en aquest camp tant difícil històricament per nosaltres. Un 1-2 seria un gran resultat.

Quant et tornarem a veure per la Nova Creu Alta?

La temporada passada, després de molts anys, no vaig poder assistir a cap partit, però aquesta temporada crec que, si tot va bé, veuré el Sabadell-Celta. Un partit molt interessant davant un gran rival.