dimecres, 1 de setembre del 2010

"Jugar a l'Amateur ha estat clau per arribar a Segona B"


Després del debut en un nou campionat de Lliga a Segona B, @rlekinats.com ha parlat amb un dels futbolistes que van sortir en l'onze titular. No és massa conegut, ja que la temporada passada va alternar algunes convocatòries en el primer equip amb l'Amateur. Una bona pretemporada li ha donat l'oportunitat d'estrenar-se com a titular. En aquesta entrevista, Fito ens parla de les sensacions del partit davant el Lleida, com veu la temporada que acabem de començar i també ens comenta com va viure l'experiència de l'ascens amb el filial de fa uns mesos.

Primer partit de Lliga on no es van poder aconseguir els tres punts. Com vas veure el partit?

Vam fer un partit on vam portar la iniciativa, major possessió de pilota i més oportunitats de gol, com la del penal. Llavors el Lleida a la segona meitat van tenir un parell d'ocasions clares de gol, però no les van materialitzar. Després vam fer un joc més directe i al final vam tenir algunes ocasions per emportar-nos el partit. No ho vam poder aconseguir, però jo crec que l'equip va treballar molt i vam posar tot de la nostre part per guanyar el partit.

Debut com a titular després d'una bona pretemporada.

Al principi del partit vaig sortir un pèl nerviós i em va costar agafar confiança. Després amb el pas dels minuts em vaig trobar millor. A la pretemporada he tingut bones sensacions, he marcat dos gols que m'han donat molta confiança, però no és el mateix jugar un amistós que un partit de Lliga on el ritme, lluita i tensió és molt més gran. Seguiré treballant per tenir continuitat a l'onze titular, però serà molt complicat perquè hi ha molta competència.

Aquesta competència es diu Juvenal, Manga, Puigdollers, Juanjo... Amb l'Amateur jugaves a banda esquerres, és un altre opció?

Penso que l'opció de jugar a banda està casi descartada, ja que l'entrenador ens va assignar unes posicions a principis de la pretemporada en les quals hi han dos jugadors per posició. Així que és difícil que pugui jugar en aquest lloc.

Continuem parlant de l'equip. Aquest diumenge primer desplaçament a Badalona. Com s'encara aquest partit?

Sens dubte serà un partit complicat, però hem de sortir a pels tres punts per treure'ns el mal sabor de boca de diumenge. A més, en cas d'aconseguir la victòria, faríem bo el punt davant el Lleida.

Fent una ullada al futur, on creus que està el nivell d'aquesta plantilla a la classificació?

Jo crec que tenim una molt bona plantilla i, sobretot, molt competitiva. Qualsevol jugador haurà d'entrenar molt bé per guanyar-se la titularitat i això farà que tots treballem molt més dur. Respecte a la posició final és complicat aventurar-se a aquestes alçades, però penso que hi ha equip per estar lluitant per les quatre primeres places. Si comencem bé les primeres jornades i agafem confiança, crec que serem un equip difícil de batre.

I a nivell individual, quin és el teu objectiu en la teva primera jornada a Segona B?

El meu objectiu ha de ser el d'ajudar al màxim a l'equip e intentar jugar el major nombre de partits. Si compleixo aquestes dues premises, voldrà dir que he fet una bona feina.

Per acabar, quina valoració fas del teu pas per l'Amateur i el futbol territorial?

Crec que ha estat important començar des d'abaix per agafar confiançar en el futbol amateur. L'experiència de poder entrenar amb el primer equip i jugar al filial ha estat una de les claus perquè ara estigui en el primer equip. Estic molt satisfet de la feina de la temporada passada.

Per finalitzar, m'agradaria enviar una salutació a la plantilla de l'Amateur. Han estat uns companys immillorables i que em van ajudar molt a l'adaptació a l'equip, ja que al no entrenar amb ells va ser més complicat. Al final m'emporto bons amics i espero que aquest any a Primera Territorial tinguin sort i facin una excel·lent temporada.

Gràcies i molta sort Fito!