dimarts, 12 de maig del 2009

Entrevistem a Carlos De la Plata


Acaba la lliga i ja tenim al davant el play-off d’ascens a Segona Divisió A. I els @rlekinats volem saber com estan els ànims al vestuari. Per això hem parlat amb Carlos De la Plata, el jugador ‘de camp’ que més minuts i partits ha jugat i que, a més, s’ha enfrontat a la Cultural Leonesa, el primer rival en aquestes eliminatòries d’ascens. Val a dir, a més, que tot i tenir un semblant seriós, el Beckham del Sabadell, destaca precisament per ser una persona d’allò més agradable.

Com arriba Carlos De la Plata al C.E. Sabadell?

Va ser a través del meu representant, els contactes varen ser molt d’hora, només acabar la lliga i no vam trigar a posar-nos d’acord les dues parts. Tenia molt bones referències del club i no ho vaig dubtar, a part que qui no vol venir a un club històric com el Sabadell?

I que tal la rebuda?

Molt bé, de seguida em vaig acoblar al club, al vestuari, a la ciutat, la veritat és que m’adapto bé i sense problemes a tot arreu.

Es nota perquè ets un dels jugadors que més minuts ha jugat aquesta temporada...

Estic molt content d’haver tingut la confiança del míster des de l’inici de la competició, es quelcom molt important pel jugador, sempre intento agrair-li al camp, fent el que em demana el millor possible i si a això se li suma que m’han respectat les lesions… a nivell individual es pot dir que ha estat un gran any.

I com el valores a nivell col·lectiu? Un equip pràcticament nou que entra al play-off, no està malament...

És un fet que s’ha de valorar moltíssim, som molts jugadors nous aquesta temporada. Només amb molt de treball es pot aconseguir el que hem aconseguit. La Segona B és molt difícil, ningú li regala res a ningú, hi ha molta competitivitat, la veritat és que és tot un èxit i crec que ens ho mereixem.

Tornant a l’inici però seguint a nivell col·lectiu, coneixies anteriorment a algun company de l’equip?

Sí, a Jorge Campos, vam coincidir un any al Lanzarote, la veritat és que m’he alegrat molt per compartit vestuari una altra vegada amb ell.

Però on no havies jugat mai és al grup III...

No, sempre havia jugat en els grups I i II, una altra de les raons per la que no vaig dubtar a venir, volia competir en aquest grup, que per mi, és el més fort dels 4.

Això significa que t’has enfrontat al nostre rival a la primera eliminatòria d’ascens a Segona Divisió A, la Cultural Leonesa. Que ens en pots dir d’ells?

Em vaig enfrontar a ells quan jugava al Talavera, en el grup II. Aquell any també van jugar el play-off, la veritat és que tenien un molt bon equip.

Aquest és el teu primer play-off d’ascens a Segona Divisió A...

És cert, aquest serà el meu primer play-off, imagina’t les ganes que tinc que comenci i fer una cosa ben gran!
A Fuenlabrada vam estar gran part de la temporada entre els quatre primers i en les últimes jornades ens vam despenjar del grup de privilegi. Va ser una gran temporada, però sense premi final.

Doncs per sort no s’ha repetit, però veient les últimes jornades ja ha anat just...

Per sort no s’ha repetit, crec que hauria estat injust quedar-nos a les portes del play-off després de la gran temporada, en especial la segona volta que ha fet l’equip. La lliga és molt llarga i qui està, després de 38 jornades a dalt, és perquè s’ho ha merescut.

M’acabes de tirar un tòpic futbolístic!

Però és veritat, el futbol pot enganyar en un partit, però no en una lliga.
Només nosaltres sabem el que hem treballat durant tot l’any i per això sé que ens ho mereixem!

I anant al play-off: Sabadell – Cultural Leonesa. Què hem d’esperar pel partit d’aquest cap de setmana?

Que sortirem a per totes, a guanyar el partit, que amb l’ajuda de l’afició l’equip estarà motivadíssim, entre tots guanyarem el partit i deixarem la porteria a zero, quelcom importantíssim per anar a Lleó.

Sembla però que l’equip arriba un pèl just de forces al play-off. Ara és quan un es diu “no hi ha dolor”!

És cert que l’equip en aquest tram no ha estat tan fresc com haguéssim volgut, tots els equips passen per moments de debilitat durant l’any però ara és un altre món, els partits són a vida o mort, la tensió és màxima, no valen excuses, no hi ha marge d’error i és cert, en aquests partits tots traiem forces d’on no n’hi ha, tot sigui per passar ronda!

Després d’aquest any per aquí, que és el que més t’ha agradat i què el que menys, del Sabadell (club) i de Sabadell (ciutat)?

El que més del club, sense cap mena de dubtes, la serietat i la bona organització.
El millor de la ciutat: em recorda a Guadalajara, una ciutat tranquil·la que tens de tot i, a més, molt propera a una altra gran ciutat, igual que Guadalajara de Madrid. I l’encara millor del club: l’afició… i no és per quedar bé però des de que vaig venir a Sabadell no em puc queixar de res, és un any de 10 tant en el terreny personal com en el professional!

... no m’has dit el que menys...

Per dir alguna cosa, l’hivern. Ha estat molt dur, després de dos anys a Canàries he trobat molt a faltar el clima d’allà. Jeje! (Però no es pot tenir tot)

Futur: el Sabadell proposa renovar a Carlos De la Plata, encara no sabem a quina categoria. Què hi diu Carlukos?

La meva prioritat és escoltar al Sabadell, que estic molt a gust aquí i m’agradaria seguir d’arlequinat la temporada vinent, però mai se sap. El més important ara és pujar a Segona A, que estic convençut que ho podem aconseguir!!!